sobota, 4 września 2010

premiera biografii Paula Celana autorstwa Johna Felstinera


W końcu ukazała się w Polsce - uchodząca za wybitną - biografia Paula Celana autorstwa Johna Felstinera. Książkę Paul Celan. Poeta. Ocalony. Żyd na nasz język przetłumaczyli Maciej i Małgorzata Tomal. Pozycję przygotowało Wydawnictwo Austeria.

Ponadto 15 września w ramach festiwalu Łódź Czterech Kultur odbędzie się spotkanie literackie z okazji premiery książki Felstinera. W Klubie Szafa o książce i samym Celanie dyskutować będą Ryszard Krynicki, Krzysztof Czyżewski, Zdzisław Jaskuła oraz Wojciech Ornat. Impreza planowana jest na godzinę 16.00 i jest za darmo.
Gdyby jeszcze bilety PKP do Łodzi były za darmo lub chociaż o połowę tańsze, to bym specjalnie pojechał. A tak ledwo mnie stać na samą książkę (koniec wakacji!). Mam nadzieję, że ktoś tam się wybierze i zda mi relację (Panowie z Białej Fabryki, liczę na Was!).

7 komentarzy:

  1. Drogi Epidzie, a moim zdaniem można pokusić się o odrobinę szaleństwa i wybrać się do Łodzi autostopem :)Tak przy okazji gratuluję pomysłu na nowy szablon. Pozdrawiam.

    //Liv

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki!
    Z doświadczenia wiem, że trudno złapać stopa z Białegostoku do Warszawy, i że jeszcze trudniej złapać z Warszawy gdziekolwiek. Chyba żeby wyjechać dzień wcześniej i załatwić jakiś fajny nocleg...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie podjąłem jeszcze decyzji co do spotkania w Łodzi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja się wybieram na 100%. Za nic nie przepuszczę Krynickiego opowiadającego o Celanie. To poezja sama w sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mojej kobiecie spodobał się pomysł Liv, więc na 75% i ja będę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cholera! Drogie macie te noclegi w Łodzi.
    Nie jadę :(

    OdpowiedzUsuń